Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Maria Gustavsson - 14 oktober 2010 23:26

Har hittat lite info när jag sökte runt på internet om små enkla saker du kan göra för att öka din förbränning.


-Drick ett stort glas vatten direkt på morgonen.

-Kör ett kort pass intensiv träning så du får upp pulsen

-Duscha kallt efteråt , du förbränner mer när du små fryser

-Ät en ordenterlig frukost , jag äter gröt eller yougurt .

-Drick ett par muggar grön the, vet inte hur bra sånt som man köper på tex coop är tror det ger samma effekt som vanligt the, men man kan ju alltid anstränga sej lite mer och köpa de på nån hälso butik eller liknande.


och till ökad förbränning passar det ju bra med ökad ämnesomsättning , för att få ännu bättre resultat.


-Ät små mål med jämna mellan rum , gärna mellanmål mellan huvudmålen

-Använd kroppen så mycket som möjligt

-Träna regelbundet

-drick mycket vatten

-minska fettintaget tex mindre smör på mackan eller när du steker,

byt ut feta mjölk prudukter mot lite magrare alternativ.


Sen har jag ett bra tips om man vill vara säker på att kroppen smällter maten bättre , ha ett glas vatten brevid dej när du äter och mellan varje tugga så dricker man en klunk vatten , det hjälper kroppen att smällta och du får en bättre mättnads känsla.


XOXO     Maria Gustavsson

Av Maria Gustavsson - 14 oktober 2010 18:58

Jag tänkte så här, mjukstart annars kommer jag tröttna och inte orka .

jag väger i dag 78 kg :( jobbigt att skriva ut det... jobbigt att ens se sen siffran.


varannan dag blir det förändrigs dag , då ska jag


träna , äta yougurt till frukost, dricka varma koppen och äta nån riskaka

 

dom dagarna jag "vilar" ska jag äta vanlig mat fast i mindre potioner och äta gröt till frukost och låta kroppen vila.


då tror jag att jag kommer gå ner i vikt och inte bli uttråkad eller sluta med dieten. 


Nått som kommer vara viktigt varje dag vilo dag eller inte , det är att jag måste bli bättre på att dricka vatten ! det rensar kroppen , minskar känslan av hunger, finare hud m.m


Nu ska jag kolla runt på internet efter lite hus kurer eller andra knep för att öka förbränning ! kollar in senare för att läsa råden!


XOXO      Maria Gustavsson

Av Maria Gustavsson - 14 oktober 2010 18:40

Jag vill!


- Gå ner i vikt

 

- Leva hälsosamt

 

- Bli nöjd med mig själv


Det är mina tre störta viljor sen har vi ju lite "jag vill" saker som är mest för att unna mig själv och som jag skulle vilja bara för mitt utseendes skull tex....


- Bli brun

 

- Kunna köpa snygga kläder som faktiskt sitter bra och som jag vill visa upp

 

- ta mer hand om mitt utseende typ naglar, smörja in mig, skrubba mig regelbundet så huden ser och känns fräch, börja använda dag och natt kräm m.m


finns massor alltså ! Nu ska jag sätta mig och fila ihop ett inlägg om min diet :D fan va taggad och känner mig!!!


 

XOXO     Maria Gustavsson

Av Maria Gustavsson - 14 oktober 2010 17:14

Nu har jag gjort viktiga saker för att kunna börja med min blogg och mitt nya liv.

och kunna börja inspirera andra,


Va presic nere på Coop och handlade


Varma koppen

yougurt

ridkakor


detta ska ingå i min nya diet som jag ska lägga upp och publisera för er.

senare ska ni också få se bilder på mig varje eller varannan vecka för att ni ska kunna följa skillnaden och för att jag ska kunna se hur jag förändras vilket kan vara ganska svårt annars när man bara kollar sej i spegeln.



XOXO     Maria Gustavsson  




Av Maria Gustavsson - 14 oktober 2010 15:46

Välkommna till min nya blogg , denna blogg är tänkt som en tränings och viktnedgångs blogg som ska inspirera både mig och kanske andra som aldrig riktigt får tummen ur och börjar.

 

Jag har så länge jag kan minnas velat gått ner i vikt, men det är alltid samma sak " jag börjar i morgon" , "jag fuskar bara i dag" osv osv ... känner ni igen er?  läs då min blogg och följ min resa till ett bättre liv och framför allt ett liv där jag trivs med mig själv.

 

Jag tror jag kommer klara det denna gång eftersom nu blottar ja mina misstag och min framgång för alla er som läser och jag tror det kan bli som en morot för mig.

 

One life one chance.... Nu kör vi !

 

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards